Student Personeel Alumni Werkveld International Vacatures

ZoekenRSSactuele pagina downloaden als PDF
Nieuwe keuzetrajecten aan de PHL
17/1/2012

Toekomstige studenten zijn begonnen aan hun keuze voor een hogeschool of universiteit. De eerste opendeurdagen en SID-IN’s ofwel Studie Informatiedagen zijn daar niet vreemd aan. Niet toevallig pakt de Provinciale Hogeschool Limburg (PHL) uit met enkele nieuwe keuzetrajecten binnen het departement PHL-Business: Vastgoed, KMO-Management, International Business, Retailmanagement, Eventmanagement en Human Resources zijn gloednieuwe keuzetrajecten waarin de studenten zich kunnen specialiseren. Vanaf het nieuwe academiejaar gaan de keuzetrajecten van start. Studenten dienen nu al een keuze te maken.

KMO-MANAGEMENT

In het eerste jaar ga je als student vooral de KMO-omgeving exploreren. In het tweede jaar krijg je enkele meer gespecialiseerde opleidingsonderdelen en in je derde jaar word je vooral ondergedompeld in een echt businessplan. Zoals je in bovenstaand schema kan zien, zijn er studiepunten specifiek voor het keuzetraject KMO-management. Daarnaast kan je je verder specialiseren in het KMO-management door een bachelorproef, je portfolio in te vullen met KMO-opdrachten of je afstudeerstage in een KMO-omgeving te doen.

VASTGOED

In het eerste jaar ga je als student vooral de vastgoedwereld verkennen. In het tweede jaar krijg je enkele meer gespecialiseerde opleidingsonderdelen en in je derde jaar word je vooral ondergedompeld in de fiscale en technische aspecten van het vastgoed. Zoals je in bovenstaand schema kan zien, zijn er studiepunten specifiek voor het keuzetraject Vastgoed. Daarnaast kan je je verder specialiseren in het vastgoed door een bachelorproef rond vastgoed te maken, je portfolio samen te stellen met vastgoedopdrachten of je afstudeerstage in een vastgoedkantoor te doen.

Human Resources

In het eerste jaar krijg je als student een solide inleiding in HRM. In het tweede jaar krijg je enkele meer gespecialiseerde opleidingsonderdelen zoals Competentiemanagement en Personeelsbeheer. In je derde jaar word je vooral ondergedompeld in de echte HR-wereld en word je via cases, projecten, de bachelorproef en de stage klaargestoomd om als HR-professional de bedrijfswereld in te stappen.

INTERNATIONAL BUSINESS

In het eerste jaar krijg je als student vooral de basisbeginselen van de internationale handel mee. Dit opleidingsonderdeel zal in het Nederlands aangeboden orden. Je tweede en derde jaar bestaat vooral uit enkele specifieke internationaal georiënteerde opleidingsonderdelen die in het Engels aangeboden worden, veelal met projectwerking. Zoals je in bovenstaand schema kan zien, zijn er 21 studiepunten specifiek voor het keuzetraject International business. Hierboven komt ook nog dat je in het derde jaar sowieso een internationale stage zal doen van minstens 14 weken. Je bachelorproef zal ook gebaseerd zijn op een opdracht die zich binnen internationale marketing situeert en kan – indien nodig – geïntegreerd worden in je stage zodat je een buitenlandse stage van 6 maanden kan doen. Verder kan je je portfolio ook samenstellen met internationaal georiënteerde opdrachten.

RETAIL MANAGEMENT

In het eerste jaar krijg je als student wat notie van HR essentials. In het tweede jaar krijg je enkele meer gespecialiseerde opleidingsonderdelen en in je derde jaar word je vooral ondergedompeld in de echte retailmarketing. Zoals je in bovenstaand schema kan zien, zijn er studiepunten specifiek voor het keuzetraject Retailmanagement. Daarnaast kan je je verder specialiseren in retail door een bachelorproef rond retailmanagement te maken, je portfolio samen te stellen met retailopdrachten of je afstudeerstage (minimum 12 tot 14 weken) in een retailomgeving te doen. Deze stage kan – indien nodig – uitgebreid worden tot 6 maanden (in dat geval wordt je bachelorproef geïntegreerd in je stage).

EVENT MANAGEMENT

In het eerste jaar krijg je als student een solide inleiding in Event- en projectmanagement. In het tweede jaar krijg je enkele meer gespecialiseerde opleidingsonderdelen zoals PR & Eventmarketing, interculturele communicatie, typische ICT-tools… In je derde jaar word je vooral ondergedompeld in het echte beroepenveld en word je via cases/projecten, de bachelorproef en de stage klaargestoomd om als professional de bedrijfswereld in te stappen.